Akcja ta towarzyszyła wernisażowi wystawy Dariusz Gorczyca „Epitafia”, Galeria 3 mille Grenouilles, Genewa (CH), 1997.
Wykorzystano w niej wcześniej „spreparowaną” przeze mnie tekturę. Ta będąca rozłożonym pudłem, została nacięta skalpelem w pasemka imitujące włókna mięśni i ścięgien, tworzących precyzyjny rysunek układu mięśniowo – szkieletowego człowieka. Schemat ten w połowie został ukazany w rzucie od przodu, w połowie od tyłu. Dodatkowo mięśnie, ścięgna i kości zostały odpowiednio wybarwione, co dało wrażenie jakby sprasowanego, rzeczywistego preparatu anatomicznego naturalnej wielkości. Zawieszona na ścianie galerii tektura, w trakcie akcji była stopniowo uzupełniana, mocowanymi – za pomocą igieł do strzykawek – kopiami stron z atlasów anatomicznych: Albinusa i Rubinsa. Dodatkowo collage uzupełniły stare przedmioty jak przymiary czy różnorakie narzędzia chirurgiczne. Tak zaaranżowana praca stanowiła uzupełnienie genewskiej wystawy „Epitafia”.
Czas trwania: 30 min.
Zdjęcia: Tomasz Jędrszczyk, Katarzyna Gorczyca.
Ryciny wykorzystane w akcji: sztych pochodzący z „Tabulae Sceleti et Musculorum Corporis Humani”, Bernhard Siegfried Albinus, 1747 r., oraz rysunek z „Anatomie für Künstler”, David K. Rubins, 1972 r.