Instalacja powstała w trakcie Międzynarodowych Warsztatów „DNM Artists” Colony, Debreczyn (HU), 2007
Na instalację składa się:
- Drewniany, trzypoziomowy stelaż.
Najwyższy poziom stanowi w nim 18 zwisających plastikowych kroplówek. Zawierają one dwa zestawy cieczy imitujących dziewięć płynów fizjologicznych człowieka. Są to: krew, limfa, uryna, łzy, pot, ślina, sperma. srom, siara.
Po środku – na naciągniętej na ramę metalowej siatce – spoczywa usypana z piasku ludzka postać. W nią to wnikają biegnące od zwisających kroplówek wężyki. Dodatkowo w jej wnętrzu, umieszczone zostały fragmenty zwierzęcych kości.
Najniżej znajduje się rama z rozpiętą folią, na którą skapywać będzie nadmiar płynów oraz osypujący się piasek.
Do czterech bocznych wsporników zostały zainstalowane elektryczne lampy.
Wymiary stelaża: 200 x 96 x 280 cm. -
Ekran komputera stojący na postumencie po prawej stronie. Jest on podłączony z zamontowaną z przodu na statywie kamerką internetową. Specjalne oprogramowanie dołącza kolejne zarejestrowane klatki (po jednej na minutę) do reszty materiału, który przez cały czas można śledzić w internecie.
-
Diagram z nazwami 9 płynów ustrojowych oraz tworzony z wyodrębnionych cyframi liter napis: „Homo hygrophilous” (człowiek wilgociolubny). Całość, rozrysowana czarnym pisakiem na przeźroczystej foli, znajduje się na ścianie tylnej.
Wymiary folii z diagramem: 200 x 300 cm.
Pierwszy szkic idei, 2006.
Działanie:
W pierwszym etapie, dozowane przez kroplówki płyny nawilżają piasek uniemożliwiając rozsychanie się postaci.
Jednak po ich opróżnieniu – wilgoć powoli odparowuje z piasku, którego ziarenka tracą spójność i zaczynają przesypywać się poprzez metalową siatkę.
Postępujący proces erozji odsłania znajdujące się wewnątrz fragmenty kości.
Dzięki włączonemu cały czas oświetleniu, proces ten można obserwować dzień i noc – bezpośrednio z ulicy – poprzez wielkie okno galerii.
Ekspozycję uzupełnia mo tekst „Homo hygrophilous”, 2007.
Diagram
2007
papier, ołówek, piórko, tusz
wymiary: 24 x 35 cm
niesygnowany, niedatowany.
Premierowy pokaz: Galeria Modem, Debreczyn (HU), wrzesień 2007.
Fotografie: Ábel Kónya.
Zdjęcia z pracy nad instalacją, Galeria Modem, Debreczyn, wrzesień 2007.